Αρχική σελίδα Νέα - Ανακοινώσεις ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΑ ΧΑΝ.ΝΕΑ ΓΙΑ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ - Tribute at Chania News for giving free lessons for students

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΑ ΧΑΝ.ΝΕΑ ΓΙΑ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ - Tribute at Chania News for giving free lessons for students

27-11-2012

TO AΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΑ ΧΑΝΙΩΤΙΚΑ ΝΕΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ

Tribute at Chania News for giving free lessons for students


ΑΠΟ ΑΔΙΟΡΙΣΤΟΥΣ ΚΑΙ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΥΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ

Μαθήματα αλληλεγγύης

Η αλληλεγγύη δεν έχει ηλικία. Αυτό τουλάχιστον αποδεικνύει η συνύπαρξη αδιόριστων και συνταξιούχων εκπαιδευτικών, οι οποίοι καλύπτουν σοβαρές ανεπάρκειες και κενά της Πολιτείας, προσφέροντας δωρεάν μαθήματα ενισχυτικής διδασκαλίας στο 2ο Γυμνάσιο και στο 1ο ΕΠΑ.Λ. Χανίων σε μαθητές που δεν έχουν τη δυνατότητα να πληρώσουν για φροντιστήριο.
Το ραντεβού μαζί τους ήταν προγραμματισμένο την περασμένη Πέμπτη το μεσημέρι. Μόλις είχε χτυπήσει το τελευταίο κουδούνι και στην αίθουσα των καθηγητών άρχισαν να συγκεντρώνονται οι εκπαιδευτικοί που λίγο αργότερα θα μπουν στην τάξη για να κάνουν μαθήματα ενισχυτικής διδασκαλίας.   
Γρήγορα διαπιστώνουμε ότι κάποιοι κουβαλάνε δεκαετίες διδακτικής εμπειρίας, ενώ κάποιοι άλλοι κάνουν τώρα τα πρώτα τους βήματα μέσα στις σχολικές αίθουσες ως καθηγητές.
Μία συνύπαρξη που αν μη τι άλλο έχει να διδάξει πολλά. Κοινός τόπος όλων τους η αγάπη για την επιστήμη τους, αλλά και η επιθυμία να δώσουν τη δική τους απάντηση στην κρίση. Αυτή άλλωστε ήταν και η κύρια αιτία για να γεννηθεί αυτή η πρωτοβουλία...

«ΟΙ ΑΝΑΓΚΕΣ ΓΕΝΝΗΣΑΝ ΤΗΝ ΙΔΕΑ»
«Ολοι γνωρίζουμε τις συνθήκες που επικρατούν και τα τρομακτικά οικονομικά και κοινωνικά προβλήματα που βιώνουν οι οικογένειες και οι μαθητές μας», ανέφερε ο διευθυντής του 2ου Γυμνασίου Αντώνης Αθανασάκης και πρόσθεσε: «Η ιδέα για την ενισχυτική διδασκαλία ξεκίνησε από τους νέους, αδιόριστους, εκπαιδευτικούς και εμείς αναλάβαμε να το οργανώσουμε σε συνεργασία με την 'Πολυδράση'».
Ο κ. Αθανασάκης σημείωσε ότι από την πρώτη στιγμή που ξεκίνησαν τα μαθήματα υπήρξε μεγάλη ανταπόκριση από τους μαθητές, οι οποίοι πλέον ξεπερνούν τους 40. Ενδεικτικό μάλιστα είναι ότι γρήγορα το τμήμα της Β? Γυμνασίου αναγκάστηκε να 'σπάσει' στα δύο καθώς οι συμμετέχοντες σε αυτό έφτασαν τους 21.
«Εγώ θέλω να πω συγχαρητήρια στους καθηγητές. Ηδη έχουν βοηθήσει πολύ τα παιδιά και ιδίως εκείνα που φοβόταν να σηκώσουν το χέρι και ένιωθαν ανασφάλεια. Ξαφνικά κέρδισαν την αυτοπεποίθησή τους και συμμετέχουν ενεργά», τόνισε ο κ. Αθανασάκης και συμπλήρωσε ότι μέσα από αυτή την πρωτοβουλία τα παιδιά όχι μόνο βελτιώνονται, αλλά αγαπούν περισσότερο και το σχολείο, αφού βλέπουν ότι κάποιοι νοιάζονται γι? αυτά και χωρίς μάλιστα να πληρώνονται. «Για εμένα, αν θέλετε, αυτό είναι και η ουσία της παιδαγωγικής συνάντησης. Τόσο οι εκπαιδευτικοί όσο και οι μαθητές έρχονται γιατί το θέλουν πραγματικά. Ούτε απουσίες υπάρχουν ούτε καταναγκασμός ούτε  πρέπει», τόνισε.    

ΠΟΛΥΤΙΜΗ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΚΑΙ ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ
Το στίγμα της πρωτοβουλίας έδωσαν από την πλευρά τους οι αδιόριστοι εκπαιδευτικοί: «Πάνω από όλα για εμάς ήταν η εμπειρία γιατί γνωρίζουμε ότι πολύ δύσκολα θα αναλάβουμε κάποια τάξη. Το δημόσιο έχει κλείσει για εμάς. Από την άλλη μπορεί να ζούμε ως νέοι άνθρωποι την οικονομική κρίση, αλλά τη ζουν και οι γύρω μας. Ο καθένας, λοιπόν, νομίζω ότι πρέπει να βοηθήσει τους άλλους με όποιον τρόπο μπορεί», ανέφερε η φιλόλογος Σοφία Σταθάκη, ενώ η συνάδελφός της Σταματία Κυριακάκη συμπλήρωσε: «Εκτός από την εμπειρία είναι και το έργο που προσφέρουμε. Υπάρχουν παιδιά που δεν μπορούν να κάνουν ιδιαίτερα ή μαθήματα σε φροντιστήρια, αλλά θέλουν να μάθουν. Τα βοηθάμε, λοιπόν, να πετύχουν αυτό τον σκοπό». Αδιόριστη φιλόλογος και η Λίνα Σταυρακάκη χαρακτήρισε την πρωτοβουλία σαν «αντίδοτο στην κρίση». «Είναι κρίμα να σκεφτόμαστε ότι υπάρχουν παιδιά τα οποία θέλουν να κάνουν περαιτέρω μαθήματα για να βοηθηθούν, αλλά δεν έχουν τα χρήματα», σχολίασε, ενώ η Ευγενία Τσιραντωνάκη στάθηκε στη θετική ανταπόκριση των παιδιών. «Το εκτιμούν πολύ αυτό που γίνεται μέσα στην τάξη. Τα ακούμε να λένε 'τι καλά που είστε εδώ και μας κάνετε μάθημα' κι αυτό είναι πραγματικά πολύ ωραίο», ανέφερε για να συμπληρώσει η Λίνα: «Χαίρονται που είμαστε νέοι και έχουμε όρεξη να τους διδάξουμε. Δεν έχουν τον φόβο που ίσως να είχαν με άλλους καθηγητές στο σχολείο. Δείχνουν ενδιαφέρον, ρωτάνε, σημειώνουν και συμμετέχουν συστηματικά».
Ανάλογη είναι η αντιμετώπιση και των παιδιών στα μαθήματα ενισχυτικής διδασκαλίας που πραγματοποιούνται στο 1ο ΕΠΑ.Λ., όπως μας ανέφερε η αδιόριστη φιλόλογος Κατερίνα Κοκολοδημητράκη: «Τα παιδιά είναι πολύ συνεργάσιμα μέσα στην τάξη και δουλεύουν πάνω σε αυτά που λέμε. Ξέρουν ότι είναι περιορισμένος ο χρόνος, τα μέσα και το υλικό που έχουμε, αλλά ανταποκρίνονται καλά», τόνισε, ενώ αναφερόμενη στην προσπάθεια σημείωσε: «Είναι σίγουρα μια πράξη αλληλεγγύης μεταξύ πολλών άλλων δράσεων που γίνονται καθώς δεν είναι μόνο η 'Πολυδράση', αλλά και πολλοί άλλοι εκπαιδευτικοί που προσπαθούν να βοηθήσουν όσο μπορούν μέσα στα σχολεία. Καταλαβαίνουν ότι υπάρχει ανάγκη και κάνουν ό,τι μπορούν».   
 
ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ
Κι αν για τους αδιόριστους εκπαιδευτικούς αυτό που ζουν είναι μια νέα εμπειρία για κάποιους άλλους η πρωτοβουλία αυτή τους έδωσε την ευκαιρία να αισθανθούν ότι επιστρέφουν στο δεύτερο σπίτι τους.
«Το κίνητρο ποιο ήταν; Πρώτα απ? όλα η πρωτοβουλία και έπειτα τα μάτια των παιδιών. Οταν καρφώνονται πάνω σου και περιμένουν από εσένα, παίρνεις παράταση εφηβείας και την έχω ανάγκη τώρα. Μου έλειψε η ατμόσφαιρα της τάξης και η δύναμη που παίρνεις από τα παιδιά», μας είπε ο συνταξιούχος φυσικός Μάνθος Τραχαλάκης, που ξαναβρέθηκε πρόσφατα πάλι μέσα σε τάξεις, του 2ου Γυμνασίου αυτή τη φορά.
Παρόμοια τα συναισθήματα της συνταξιούχου φιλολόγου Βάσως Κουμαδωράκη που ανταποκρίθηκε αμέσως στο κάλεσμα να προσφέρει στο 1ο ΕΠΑ.Λ.: «Δεν άντεξα. Η σκέψη του να φύγω από το σχολείο με ταλαιπωρούσε άλλωστε από παλιά. Ετσι, όταν με πήραν τηλέφωνο και μου είπαν ότι γίνεται αυτή η δράση, δεν το σκέφτηκα καθόλου», μας είπε, ενώ η συνταξιούχος φυσικός Μαρία Χριστουλάκη μετέφερε το δικό της βίωμα: «Τέσσερα χρόνια μακριά από το σχολείο είχα μπει σε ένα άλλο πλαίσιο ζωής, είχα επαναπαυθεί στην ησυχία μου. Ομως όταν μου χτύπησε την πόρτα η 'Πολυδράση', αποφάσισα να το κάνω καθώς τα παιδιά, ειδικά τα μικρά, έχουν διάθεση κι αυτό σε παρασέρνει και εσένα».
Και οι τρεις εκπαιδευτικοί υπογράμμισαν τη σημασία που έχει να απαντήσει κανείς θετικά στις συνέπειες της κρίσης: «Σίγουρα όλο αυτό έχει και έναν κοινωνικό χαρακτήρα καθώς αυξάνονται οι οικογένειες που δεν έχουν τη δυνατότητα να βοηθήσουν τα παιδιά τους. Είναι μια κίνηση αλληλεγγύης και σαν τέτοια ανταποκρινόμαστε κι εμείς όσο μπορούμε. Αλλωστε, όταν βλέπεις αδιόριστα κορίτσια να παίρνουν τέτοιες πρωτοβουλίες, εγώ που είμαι συνταξιούχος, με μεγάλα παιδιά και χωρίς πολλές υποχρεώσεις, δεν θα κάνω κάτι; Και ειδικά κάτι που με γεμίζει και με ευχαριστεί;», ανέφερε η κα Κουμαδωράκη, ενώ η κα Χριστουλάκη τόνισε ότι τέτοιες δράσεις «είναι μια απάντηση στη βία των καιρών».   
Από την πλευρά του, ο κ. Τραχαλάκης στάθηκε στην ευκαιρία που δίνουν τέτοιες πρωτοβουλίες, ώστε να αναδειχθεί η διάσταση του λειτουργήματος που φέρει η ιδιότητα του εκπαιδευτικού.  
 
ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ
Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία, όπως ήταν αναμενόμενο, έγινε δεχτή με μεγάλη ικανοποίηση από τους γονείς, οι οποίοι αγκάλιασαν την προσπάθεια των εκπαιδευτικών. «Προσωπικά συγκινήθηκα πολύ γιατί δεν γίνονται συχνά τέτοιες πρωτοβουλίες. Τους ευγνομονώ, λοιπόν, και το λέω παντού γιατί θεωρώ ότι χρειάζεται να γίνουν παράδειγμα προς μίμηση», επεσήμανε η εκπρόσωπος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 2ου Γυμνασίου Χανίων Ντόρα Βούρου και πρόσθεσε: «Οσα περισσότερα σχολεία και καθηγητές κάνουν τέτοιες κινήσεις τόσο το καλύτερο. Οι γονείς είναι πολύ δύσκολο να ανταποκριθούν πια οικονομικά στις υποχρεώσεις τις εκπαίδευσης. Και βλέπεις ότι τα παιδιά το έχουν απόλυτη ανάγκη γιατί αισθάνονται πελαγωμένα από τον όγκο των πληροφοριών. Θέλουν, λοιπόν, την ενισχυτική διδασκαλία και κάποιον να τους ξεμπλοκάρει. Είναι μια κίνηση ζωής, πολύ σημαντική».
Η ώρα είχε περάσει. Τα παιδιά είχαν ήδη μπει στις αίθουσες και οι συνομιλητές μας, μαζί με τους συναδέλφους τους αδιόριστους μαθηματικούς Ελένη Κολλίδου, Νίκο Μαστοράκη και Σωτηρία Ιωαννίδου, ετοιμάστηκαν για ένα ακόμα μάθημα. Μάθημα αλληλεγγύης θα μπορούσαμε να το ονομάσουμε...

Η 'Πολυδράση' κοντά στα παιδιά
Αξίζει να σημειωθεί ότι στα μαθήματα ενισχυτικής διδασκαλίας που πραγματοποιούνται στο 2ο Γυμνάσιο και στο 1ο ΕΠΑ.Λ. καθοριστικό ρόλο παίζει η εθελοντική κίνηση καθηγητών στα Χανιά 'Πολυδράση'. Μια πρωτοβουλία που, όπως μας επεσήμαναν, έρχεται να καλύψει κρίσιμες ανεπάρκειες της επίσημης Πολιτείας, η οποία ολοένα και περισσότερο εγκαταλείπει και υποβιβάζει τη δημόσια εκπαίδευση.  
«Ξεκινήσαμε στο 1ο ΕΠΑ.Λ. σε μια προσπάθεια να καλύψουμε τις ανάγκες του Λυκείου γιατί ήταν τα παιδιά που μας το ζήτησαν και ήδη έχουμε οργανώσει μαθήματα ενισχυτικής διδασκαλίας για τα περισσότερα μαθήματα του Γενικού και κάποια του Επαγγελματικού Λυκείου», ανέφερε το μέλος της 'Πολυδράσης' και συνταξιούχος φιλόλογος Κατερίνα Βαρανάκη και πρόσθεσε: «Τα παιδιά που έχουν ανάγκη αυξάνουν όλο και περισσότερο. Εμείς από την πλευρά μας αργήσαμε να οργανώσουμε τα μαθήματα, ώστε τα παιδιά που ήθελαν να απευθυνθούν στην ιδιωτική εκπαίδευση να το κάνουν. Δεν έχουμε άλλωστε καμία πρόθεση να λειτουργήσουμε ανταγωνιστικά. Απλά διαπιστώσαμε ότι η κρίση έχει επηρεάσει πολύ τον χώρο της εκπαίδευσης και την οικονομική δυνατότητα των οικογενειών. Θυμάμαι ότι πριν από 5 - 6 χρόνια ακόμα και στα Θρησκευτικά έκαναν φροντηστήριο που σημαίνει ότι υπήρχε οικονομική δυνατότητα. Τελευταία αυτό άλλαξε δραματικά και φέτος είναι ακόμα πιο δύσκολα».
Η κα Βαρανάκη στάθηκε επίσης στον εθελοντικό χαρακτήρα της προσπάθειας υπογραμμίζοντας ότι οι πραγματικοί εκπαιδευτικοί δεν βλέπουν στενά βιοποριστικά το επάγγελμά τους. «Πάντα υπήρχαν και θα υπάρχουν συνάδελφοι οι οποίοι βοηθάνε παιδιά που έχουν ανάγκη και όχι μόνο μέσα από την 'Πολυδράση'. Αλλωστε ο εκπαιδευτικός δεν είναι επαγγελματίας απλά. Εμένα με συγκινεί πάρα πολύ που βλέπω νέους εκπαιδευτικούς, οι περισσότεροι από τους οποίους ήταν μαθητές εμάς των μεγαλυτέρων, που με τον τρόπο τους δίνουν ένα παράδειγμα για τον ρόλο του εκπαιδευτικού», τόνισε, ενώ ανέφερε ότι στην προσπάθεια συμπαραστέκεται και η ΕΛΜΕ.
Να σημειώσουμε τέλος ότι, όπως μας ανέφεραν τα μέλη της 'Πολυδράσης', οι ανάγκες για ενισχυτική διδασκαλία, ειδικά στα μαθηματικά, τη φυσική και φιλολογικά μαθήματα των μαθητών Γυμνασίου, είναι πολύ μεγάλες και οποιοσδήποτε εκπαιδευτικός θέλει να βοηθήσει εθελοντικά μπορεί να επικοινωνήσει με τα τηλέφωνα 28210-98250 και 6973434537.