Αρχική σελίδα Δραστηριότητες ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΠΡΟΤΖΕΚΤ / School Projects 2013-14 PROJECT Α' ΤΑΞΗΣ: Η διαχείριση της διαφορετικότητας στη σχολική τάξη-DIVERCITY AT SCHOOL PROJECT

2013-14 PROJECT Α' ΤΑΞΗΣ: Η διαχείριση της διαφορετικότητας στη σχολική τάξη-DIVERCITY AT SCHOOL PROJECT

PROJECT A' ταξης:

Η διαχείριση της διαφορετικότητας στη σχολική τάξη-

Όλοι μαζί μια αγκαλιά

DIAFORETIKO

ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: ΠΑΠΑΔΑΚΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ


Η ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΔΩ:

https://docs.google.com/presentation/d/1oNTF53uo2QSQPsEIdIg2SVhOYHEUJxOsjQijRRP3xJE/present#slide=id.p21


     Συμμετέχοντες μαθητές:

1.Ανιτσάκη Αργυρώ

2.Aρετάκης   Κωσταντίνος                

3.Βαλυράκη Ειρήνη

4.Βαλυράκη Μαρία                  

5.Λουραντάκης Ιάσων

6.Εροσκίν Μιχαήλ                                    

7.Γρηγοριάν Σουζάνα

  8.Μακρή Ερατώ   

9. Μακριδάκη ΄Αννα -Μαρία

10. Μπελτράμε Ελίζα-Ζωή

11. Μπουτζουκάκη Στέλλα

12. Παπαστάμος   Απόστολος

13. Πιτσιτάκης Εμμανουήλ

14. Σπαντιδάκη Ελένη

15. Σπαντιδάκης Αντώνης

16. Χαλακατεβάκης Ελευθέριος

 
           Για να κάνεις μεγάλα πράγματα, δεν είναι ανάγκη να είσαι μεγαλοφυΐα.
           Δεν είναι ανάγκη να είσαι πάνω από τους άλλους ανθρώπους.
            Πρέπει να είσαι μαζί τους.

Montesquieu,  1689-1755, Γάλλος στοχαστής


 
  Εισαγωγή
Σε αυτή την εργασία προσπαθήσαμε καταρχήν να ορίσουμε τι σημαίνει    διαφορετικότητα, πώς διαμορφώνονται  οι στάσεις απέναντι στα άλλα πρόσωπα  προχωρώντας στη συνέχεια στη διαχείριση της διαφορετικότητας μέσα στην πολιτισμική κοινωνία που ζούμε. είδαμε πως ένας από τους παιδαγωγικούς στόχους του σύγχρονου δημοκρατικού σχολείου είναι να εξαλείψει τις  διάφορες προκαταλήψεις ορισμένων ανθρώπων  που δεν βλέπουν  στο πρόσωπο του άλλου τον συνάνθρωπο, τον αδελφό  αλλά  τον άλλο ,τον ξένο , το μετανάστη ,τον διαφορετικό. Ακολουθώντας τις οδηγίες για τις βιωματικές δράσεις αρχικά γνωριστήκαμε καλύτερα, εκφράσαμε τις σκέψεις και τις  προσδοκίες  μας για το θέμα και την ομαδική εργασία αποφασίσαμε να γίνουν όλα σε ένα κλίμα δημιουργικότητας, δράσης και κυρίως ευχαρίστησης.
 
Ενότητα  β
Είμαστε μία ομάδα με ρόλους, Δράσεις, Δικαιώματα και Υποχρεώσεις
Χωριστήκαμε  σε  4 υπο-ομάδες
Α-Η ομάδα για το ρατσισμό-ξενοφοβία
Β-Η ομάδα  για τη μετανάστευση και τους πρόσφυγες χτες -τώρα
Γ-Η  ομάδα  για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα
Δ-Η ομάδα όλοι μαζί μια  αγκαλιά
 
Ενότητα  γ
Συλλέξαμε, ταξινομήσαμε, μελετήσαμε και κάναμε μία προσπάθεια παρουσίασης των δεδομένων μας. Στη βιβλιογραφία όπου ανατρέξαμε  και στις άλλες πηγές κυρίως στο διαδίκτυο   πλουτίσαμε τις γνώσεις μας, είδαμε πως κάθε λαός έχει τη δική του  συνεισφορά στην ανάπτυξη του πολιτισμού.  Κάθε φυλή, κάθε έθνος  είναι κάτι  ξεχωριστό και κανείς δεν έχει δικαίωμα να
   παραβιάζει την ιδιαιτερότητα  αυτή.


Α.   Η Ομάδα για το ρατσισμό-ξενοφοβία συγκέντρωσε  υλικό για:
?Τι είναι ρατσισμός
?Τα  αίτια που τον προκαλούν
?Συνέπειες ρατσισμού
?-1.πληγώνει τους ανθρώπους,2. προκαλεί κοινωνικές ανισότητες
? 3.Παραβιάζει τα ανθρώπινα δικαιώματα
?Πώς βιώνεται ο ρατσισμός
?Τις επιπτώσεις  του ρατσισμού
?Τι είναι  ξενοφοβία
?Προτάσεις αντιμετώπισής  .
? Υπάρχει λύση στο πρόβλημα. Όλα  εξαρτώνται 1.από την οικογένεια, 2.την κοινωνία, 3.την εκπαίδευση. Η  Παιδεία θα σε μάθει να διακρίνεις το σωστό από το λάθος.
Η απάντηση έρχεται και από το Ευαγγέλιο ?.Ξένος..
Στις 21 Μαρτίου ?Διεθνής  Ημέρα  για την εξάλειψη των  Φυλετικών  Διακρίσεων και Κατά  του Ρατσισμού  κάναμε μία έρευνα με 3 διαφορετικά ερωτηματολόγια. Ήταν μία ουσιαστική παρέμβαση και μία υπενθύμιση πως πρέπει να προωθούνται τα Ανθρώπινα  Δικαιώματα και να κατοχυρώνονται στην πράξη, να ενισχύεται ο σεβασμός στην ετερότητα, να εμπεδώνεται η αλληλεγγύη, να καλλιεργείται η ενσυναίσθηση  καθώς επίσης και να απομακρύνονται τα φαινόμενα ρατσισμού ,διακρίσεων, στερεοτύπων  και προκαταλήψεων από το χώρο του σχολείου και από την κοινωνία κατ επέκταση.


Β.  Η Ομάδα  για τη μετανάστευση και τους πρόσφυγες χτες -τώρα αναφέρθηκαν στα εξής:


1.Ένας ξένος στην οικογένειά μας
  Με αφορμή το βιβλίο της Ε. Χωρεάνθη. Το θέμα ήταν η μετανάστευση,
  o πόλεμος, οι πρόσφυγες και η ξενοφοβία.
2.Ποια είναι η χώρα μου-Η ιστορία ενός μετανάστη 2ης γενιάς
 Όταν οι Έλληνες?ήταν από την πλευρά των μεταναστών. Είναι  ένα σύντομο χρονικό μιας από τις πιο μαύρες σελίδες του ελληνισμού της διασποράς ,του διωγμού των ελλήνων της  νότιας Ομάχα  1910,Νεμπράσκα,  Η.Π.Α
    Είδαμε  φιλμάκια με θέμα τη μετανάστευση  τότε και τώρα
 Μας μίλησαν για την ΕΙΡΗΝΗ
    Ζωγράφισαν  την ΕΙΡΗΝΗ
 Εντόπισαν στον παγκόσμιο χάρτη μέρη όπου υπάρχουν εστίες πολέμου
 Κάποιοι άλλοι μαθητές συζήτησαν για εμπειρίες πολέμου και προσφυγιάς
 Ακούσαμε  αντιπολεμικά τραγούδια
Imagine  Lennon
Κεμάλ  Χατζηδάκι
Μη με ρωτάς  Μάνου Λοίζου
Επίσης σε άλλο μάθημα ακούσαμε πονεμένα τραγούδια  σχετικά με τη μετανάστευση των Ελλήνων.
Σαν το μετανάστη??
   Η Φάμπρικα?
   Εδώ στη ξένη χώρα?
  Φεγγάρι μάγια μου  ΄κάνες  και περπατώ στα  ξένα?
 
-Ανάμεσα στους τοίχους--Μιλήσαμε για το βιβλίο-που έγινε και ταινία-  ενός δασκάλου του Fran?ois Begaudeau .Ο συγγραφέας παρουσιάζει στο αφήγημά του ένα σύγχρονο πολυφυλετικό σχολείο σε μία  υποβαθμισμένη συνοικία του Παρισιού  που δυστυχώς δεν διακρίνεται όπως θα περιμέναμε
για τη δημοκρατικότητά του. Ανάμεσα στους τοίχους ?του συγκεκριμένου σχολείου, στο οποίο φοιτούν παιδιά διαφορετικού έθνους, πολιτισμού, κουλτούρας η κατάσταση που επικρατεί είναι απαράδεκτη --Η λέξη ?τοίχος--χρησιμοποιείται μεταφορικά. Σημαίνει τον τοίχο τον οποίο ανυψώνουν οι πολιτισμένοι  άνθρωποι σε αυτά τα νέα παιδιά  που δεν έχουν το δικαίωμα  θα λέγαμε να τον ?περάσουν? και να εξελιχθούν. Είναι δηλαδή τα όρια που τους βάζει η ίδια δηλαδή η κοινωνία , ο τοίχος που τα εμποδίζει να εξελίσσονται.
 
 
  

Δ.  Η Ομάδα   "Όλοι  μαζί  μια  αγκαλιά"
Όπως ήταν και ο τίτλος της ομάδας προσπάθησαν  να στέκονται στο πλευρό όλων. Συμπλήρωναν τη  βιβλιογραφία ,προετοίμαζαν κάποια φιλμάκια  από τα θέματα όλων των ομάδων, έβγαζαν φωτογραφίες, ετοίμαζαν αφίσες, είχαμε αποφασίσει να γράψουμε ένα ποίημα σχετικό με θέμα όλοι  ίσοι , όλοι διαφορετικοί  να το   μελοποιήσουμε  και  να  το  τραγουδήσουμε . Θα γίνει αργότερα.
Ενότητα  δ
Αξιοποιήσαμε  συνδυαστικά τα δεδομένα και τις απαντήσεις στα ερωτήματα-3 ερωτηματολόγια  αναφορικά με το ρατσισμό. Τα συμπεράσματα  μετά από την καταγραφή όλων των στοιχείων  της έρευνας  ήταν πολύ ενθαρρυντικά. Τα  παιδιά  που απάντησαν  στα ερωτηματολόγια  δε διακατέχονται από προκαταλήψεις και ρατσισμό. Βλέπουν πως η διαφορετικότητα  δίνει ουσία και χρώμα στη ζωή. Μίλησαν με πολύ θετικά  λόγια για  εμπειρίες τους ¨πάνω  στο θέμα.
Ενότητα  ε
Κάναμε μία κριτική αξιολόγηση στο υλικό των ατομικών και ομαδικών επιλογών τονίζοντας τι πρέπει να βελτιώσουμε.
Το  Σχολείο μας δεν απέχει καθόλου από το Πάρκο  Ειρήνης και  Φιλίας. Είναι  με τη σειρά του ένα Υπέροχο Σχολείο καλλιέργειας της αγάπης, της ειρήνης, της φιλίας, της κατανόησης, δικαιοσύνης. Αυτό ήταν ένα αυθόρμητο συναίσθημα  που σχολιάσαμε  στο Project μας  .
 
Ενότητα   στ΄
Από τη  Θεωρία στην Πράξη
Παρεμβάσεις βελτίωσης  στην καθημερινή  ζωή μας-σε προσωπικό. οικογενειακό, σχολικό ,κοινοτικό πλαίσιο. Παρόλο που και στα τρία ερωτηματολόγια   οι μαθητές που μας απάντησαν  θεωρούν κάθε ρατσιστική συμπεριφορά απαράδεκτη τόνισαν όμως πως στις μέρες μας έχουμε δυστυχώς  φαινόμενα αναβίωσης ρατσισμού. Το αίτημα για ισότιμες  σχέσεις ανθρώπων και λαών, για σχέσεις απαλλαγμένες από διακρίσεις και αδικίες παραμένει ανοικτό και επίκαιρο. Προτείνουν λοιπόν πως πρέπει άμεσα  να  ευαισθητοποιηθούμε και να δράσουμε όλοι γρήγορα και αποτελεσματικά, ώστε να  συμβάλλουμε  στην αντιμετώπιση  του ρατσιστικού  φαινομένου
 και κατά συνέπεια  στην εξάλειψή του. Η  νέα γενιά  θα πρέπει να κάνει το χρέος της δηλαδή να βοηθήσει όσο μπορεί. Να είναι η φωνή μέσω της οποίας  θα καταλάβουν όλοι πως η ισότητα ανάμεσα στους ανθρώπους είναι αδιαμφισβήτητη. Σταθερό ζητούμενο και υποχρέωση όλων είναι  κάθε  άνθρωπος να ζει ελεύθερος σε μία  κοινωνία  που όλοι οι άνθρωποι  έχουν  ίδια  δικαιώματα, γιατί όλοι είναι  διαφορετικοί  αλλά ίσοι .
Πρέπει πάντα στο σπίτι μας, στο σχολείο μας ,στην κοινωνία να διαμορφώνουμε συνθήκες  που να προάγουν τις αξίες  της δημοκρατίας ,του σεβασμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, της ειρήνης, της ελευθερίας, της ισότητας και της αλληλεγγύης. Όλοι  μαζί ενωμένοι και αγαπημένοι  θα χτίσουμε έναν καλύτερο κόσμο. Πόσο όμορφα περνούμε στο σχολείο μας, στις  τάξεις μας φοιτώντας με μαθητές από διαφορετικές χώρες, είμαστε όλοι μία όμορφη και καλή παρέα, η αγάπη δεν έχει σύνορα ,ούτε και η φιλία. Όταν
υπάρχει  σεβασμός, εκτίμηση, αγάπη, κατανόηση όλα είναι  εύκολα.
ΟΛΟΙ  ΜΑΖΙ ΜΙΑ ΑΓΚΑΛΙΑ??ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ  ΚΑΝΟΥΜΕ ΠΟΛΛΑ ?.
ΤΑ ΠΑΝΤΑ.
 
Δημοσιοποίηση της δράσης μας?


??ΑΓΑΠΗΣΕ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΓΙΑΤΙ ΕΙΣΑΙ ΚΑΙ  ΕΣΥ??
                                          Ν. Καζαντζάκης


Είπαμε στις 15  του Μάη 2014 μαζί με τα υπόλοιπα  Projects  δύο λόγια για το ταξίδι μας.

       Ένα είναι το σημαντικό. Να προσπαθήσουμε με έργα και ουσία να εφαρμόσουμε ότι  πολύτιμο μας χάρισε αυτή μας η  εμπειρία.
ΔΗΛΑΔΗ ΤΗΝ  ΑΓΑΠΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ.