2014-15 Δημιουργώντας τον τύπο μου

Σχολικό Έτος 2014-15

Πρόγραμμα: «Δημιουργώντας τον τύπο μου»

news

Υπεύθυνη καθηγήτρια: Φουρουντζόγλου Μαρία ΠΕ06

Ώρα: Τετάρτη 2-4μ.μ.


 Η εφημερίδα σε ηλεκτρονική μορφή είναι εδώ: https://drive.google.com/file/d/0B3Pb4Nryy70jYmRyV2RZaG1kLUE/view?usp=sharing

 

ΣΤΟΧΟΙ

  • Να συνεργαστούν οι μαθητές ώστε να δημιουργήσουν μία εφημερίδα
  • Να μάθουν πώς βγαίνει μια εφημερίδα
  • Να αναλάβουν πρωτοβουλίες σχετικά με το περιεχόμενό της
  • Να εξασκηθούν στη συγγραφή άρθρων με άξονα το αναγνωστικό τους κοινό
  • Να εξασκηθούν στην εύρεση κατάλληλων τίτλων
  • Να γνωρίσουν τα βήματα για να παίρνουν συνεντεύξεις
  • Να ελέγχουν την ορθότητα και αξιοπιστία των πηγών πληροφόρησής τους
  • Να είναι σε ετοιμότητα να αντιληφθούν την «είδηση»
  • Να βελτιώσουν τις δεξιότητές τους στη χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών
  • Να αξιοποιήσουν άλλα ταλέντα ? όπως για τη δημιουργία του λογότυπου
  • Να έρθουν σε επαφή με άτομα, φορείς και ιδέες για να διευρύνουν τους ορίζοντές τους

Μεθοδολογία υλοποίησης

Στις συναντήσεις μας προσεγγίσαμε καταρχήν το περιεχόμενο και την όψη της εφημερίδας μελετώντας φύλλα των Χανιώτικων Νέων και άλλων ημερήσιων εφημερίδων. Πήραμε συνεντεύξεις μεταξύ μας (ανά δύο) ώστε και να δούμε το θέμα της διατύπωσης ερωτημάτων προκειμένου να μάθουμε αυτό που δεν γνωρίζαμε αλλά και για να δέσει η ομάδα καλύτερα. Ορίστηκε αρχισυντάκτρια (Μαρία Ντουράκη), η οποία συγκέντρωνε το υλικό που έφερναν τα μέλη της ομάδας. Ανά διαστήματα το υλικό αυτό μελετήθηκε από τα μέλη σε ζευγάρια με στόχο την επιμέλεια και διόρθωση των άρθρων. Όσα κείμενα ήταν γραμμένα στο χέρι, δακτυλογραφήθηκαν σε υπολογιστές για να υπάρχουν σε ψηφιακή μορφή. Έγιναν οι σχετικές παρατηρήσεις σχετικά με τους κανόνες γραφής στον κειμενογράφο. Στο μεταξύ, είχαν προταθεί διάφορα ονόματα για την εφημερίδα και με τη διαδικασία της ηλεκτρονικής ψηφοφορίας (εφαρμογή tricider) κρίθηκε το «Εσείς κι εμείς». Οι συμμετέχοντες μαθητές ανέλαβαν να φτιάξουν το λογότυπο. Επιλέχτηκε αυτό της Νίκης Παντελάκη. Προς το τέλος, το συνολικό υλικό ταξινομήθηκε για να προσδιοριστεί η τοποθέτηση στις σελίδες της εφημερίδας. Έγινε μια σύντομη επίδειξη του εργαλείου Publisher του Microsoft Office, το οποίο χρησιμοποιήθηκε για τη σελιδοποίηση. Μετά την εκτύπωση της εφημερίδας, τα μέλη της ομάδας ανέλαβαν να πουλήσουν ένα μέρος των αντίτυπων, ώστε να καλυφθούν τα έξοδα αναπαραγωγής της.

Δεν έλειψαν οι επισκέψεις σε χώρους εκτός σχολείου, καθώς και η επαφή με τις δράσεις και δραστηριότητες άλλων ομάδων/προγραμμάτων του σχολείου.

Εκπαιδευτικές Επισκέψεις

  • Μουσεία Σχολικής Ζωής Αμνάτου και Ρεθύμνου

Συνεργασίες με άτομα και φορείς

  • Συζήτηση με τον συντάκτη της εφημερίδας Creta Voice κ. Παναγιώτη Νικηφοράκη
  • Μουσείο Εθνικής Ελλάδας
  • Κατάστημα βιολογικών ειδών «Φλασκί» - συζήτηση για οικολογικά θέματα με την κ. Μηλογιαννάκη
  • Χαμόγελο του Παιδιού ? συζήτηση-ενημέρωση για τις δράσεις της οργάνωσης και για το σχολικό εκφοβισμό με την ψυχολόγο κ. Ειρήνη Μαρκουλάκη
  • Συνεντεύξεις με την καθηγήτρια του σχολείου κ. Ρουκουνάκη, τη μαθήτρια Μάγια Τσεπέτη, το δάσκαλο του σκίτσου κ. Μάριο Ιωαννίδη

Παρουσίαση

Παρουσίαση του προγράμματος έγινε στο Θέατρο Βλησίδη στα μέσα Μαϊου.

Αποτελέσματα

Οι μαθητές που συμμετείχαν στο πρόγραμμα «Δημιουργώντας τον τύπο μου» έμειναν ευχαριστημένοι από αυτό, όπως δηλώνουν οι ίδιοι. Αποκόμισαν εμπειρίες μέσα από τις επισκέψεις και τις επαφές τους με άλλους ανθρώπους εκτός της ομάδας τους. Εξασκήθηκαν στη συγγραφή. Αξιοποίησαν εργασίες που είχαν κάνει στις Βιωματικές Δράσεις. Έκαναν γνωστές σε ένα μεγαλύτερο (αναγνωστικό) κοινό δράσεις του σχολείου, και όχι μόνο. Ενεργοποιήθηκαν ώστε να συλλέξουν κειμενικό υλικό. Χρησιμοποίησαν ή και βελτίωσαν γνώσεις και δεξιότητες στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές (Word, Publisher, Powerpoint, Internet).

Παραδοτέα

Δημιουργία μαθητικής εφημερίδας σε έντυπη μορφή και ανάρτησή της σε ηλεκτρονική μορφή στην ιστοσελίδα του σχολείου:  https://drive.google.com/file/d/0B3Pb4Nryy70jYmRyV2RZaG1kLUE/view?usp=sharing


ΟΜΑΔΑ ΜΑΘΗΤΩΝ

Η συντακτική ομάδα αποτελούνταν από 7 άτομα (4 της Α΄ τάξης και 3 της Β? τάξης) που συμμετείχε στις εβδομαδιαίες συναντήσεις και ήταν άμεσα υπεύθυνη για τη διαμόρφωση της εφημερίδας. Ωστόσο, αξιοποιήθηκαν και άλλες πηγές κειμενικού υλικού, όπως άρθρα από άλλους μαθητές, σε λιγοστές περιπτώσεις κείμενα από καθηγητές, καθώς και υλικό από τις βιωματικές δράσεις της Α΄ και Β΄ τάξης.

Συντακτική ομάδα

Κακούρη Ευαγγελία B2

Ντουράκη Μαρία B3

Παντελάκη Νίκη Β3

Ριζιώτης Απόλλωνας Α5

Σκαμνάκης Νίκος Α5

Τζίντζιτς Άννα Α5

Φραντζεσκάκης Ηρακλής Α5