Αρχική σελίδα Δραστηριότητες ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ - Cultural Programs 2013-14 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: "Δημιουργώ τον Ξενόγλωσσο Τύπο μου"

2013-14 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: "Δημιουργώ τον Ξενόγλωσσο Τύπο μου"

2013-14

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: "ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΤΟΝ ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΟ ΤΥΠΟ ΜΟΥ"

& ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ e-Twinning :MEETING ON PAPER


ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: ΦΟΥΡΟΥΝΤΖΟΓΛΟΥ ΜΑΡΙΑ (ΑΓΓΛΙΚΩΝ)


KSEN TYPOS

 

 

1. ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΤΕΥΧΟΣ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ ΜΑΣ MΕETING ON PAPER (ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2014) ΣΕ ΜΟΡΦΗ FLIPBOOK EINAI ΕΔΩ:


http://meetingonpaper.flipsnackedu.com/browse/fdkfvf3u


ΚΑΙ 2. ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΤΕΥΧΟΣ ΣΕ ΜΟΡΦΗ PDF ΘΑ ΤΟ ΒΡΕΙΤΕ ΕΔΩ:

 

http://issuu.com/marachatzakis/docs/2ndmeetingonpapermay2014/0


 

H ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  ΣΕ ΜΟΡΦΗ ΒΙΝΤΕΟ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ:

 

https://docs.google.com/file/d/0B0_w9YFv2WbmYnM1M2xBOVkyRmc/edit?pli=1

 

 

BANNER2

ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2014


 

 










 

 



ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΓΛΟΦΩΝΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ
Διεθνής διάκριση για τους μαθητές του 2ου Γυμνασίου Χανίων

 

Ελαβαν την Ευρωπαϊκή Ετικέτα Ποιότητας για την τελειότητα της εργασίας τους


 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Η Ευρωπαϊκή Ετικέτα Ποιότητας για την ηλεκτρονική αγγλόφωνη εφημερίδα τους ?Meeting on paper? απονεμήθηκε πριν λίγες μέρες στους μαθητές ? ?μικρούς δημοσιογράφους? του 2ου Γυμνασίου Χανίων για την τελειότητα της εργασίας τους στο έργο eTwinning ?Meeting on Paper?. Αυτό σημαίνει πως η εργασία των μαθητών και του σχολείου τους έχει αναγνωριστεί στο υψηλότερο ευρωπαϊκό επίπεδο.

 

Η διάκρισή τους αυτή είχε ως αποτέλεσμα να λάβουν ένα πιστοποιητικό το οποίο ήδη έχουν εκθέσει σε μία περίοπτη θέση στο σχολείο τους. Επίσης, το έργο τους θα εμφανιστεί σε έναν ειδικό χώρο της Ευρωπαϊκής Διαδικτυακής Πύλης στο www.etwinning.net. Με αφορμή τα παραπάνω, μιλήσαμε με τα παιδιά, για την εμπειρία της δημοσιογραφικής έρευνας, την επαφή τους με τον Τύπο αλλά και τα σχέδιά τους για το μέλλον. Στο πλευρό των μαθητών και οι καθηγητές τους που συνέδραμαν σημαντικά στην όλη προσπάθεια. «Αποφασίσαμε να κάνουμε μια εφημερίδα στα Αγγλικά και να την εντάξουμε σε ένα πρόγραμμα eTwinning ηλεκτρονικής αδελφοποίησης με ένα αθλητικό Γυμνάσιο της Πολωνίας όπου τα δύο σχολεία θα έγραφαν νέα των σχολείων τους στα Αγγλικά. Για να επιλέξουμε τη θεματολογία βοηθηθήκαμε ξεφυλλίζοντας τα ?Χανιώτικα νέα? ώστε να δουμε τη διαμόρφωση των θεμάτων και να επιλέξουμε στη συνέχεια τα θέματα που θα θέλαμε να υπάρχουν και στη δική μας εφημερίδα» επεσήμανε η Μαρία Φουρουτζόγλου, καθηγήτρια Αγγλικών στο 2ο Γυμνάσιο Χανίων και συνέχισε λέγοντας ότι «ετσι εντάξαμε συνεντεύξεις, άρθρα, ρεπορτάζ από δράσεις και επισκέψεις του σχολείου μας όπως συνέντευξη από μαθητές που είχαν διακριθεί στο σκάκι, από εκπροσώπους των Πανεπιστημίου των Ορέων, ρεπορτάζ με εντυπώσεις των μαθητών από επίσκεψη στο Μουσείο Τυπογραφίας των ?Χανιώτικων νέων?, από περιηγήσεις στην Παλιά Πόλη κ.ά.. Επίσης συμπεριλάβαμε αποσπάσματα βραβευμένων διηγημάτων τριών μαθητών του σχολείου μας από έναν Διαγωνισμό στα Αγγλικά για την συγγραφή διηγήματος». Η συντακτική ομάδα των μαθητών είχε πολυποίκιλους ρόλους όσον αφορά τη διαμόρφωση και επιμέλεια της αγγλόφωνης εφημερίδας, όπως επεσήμανε η καθηγήτρια Αγγλικών. «Κάποια παιδιά έγραφαν άρθρα, κάποια άλλα συνεντεύξεις, απόψεις και κείμενα για θέματα που τα προβλημάτιζαν όπως τον θάνατο του Αλέξη Γρηγορόπουλου, νέα του σχολείου μας, δραστηριότητες, για την ιστορία και τις παραδόσεις του τόπου. Επίσης είχαμε και συνεργασίες από άλλους μαθητές που ήταν εκτός συντακτικής ομάδας» επεσήμανε η κα Φουρουτζόγλου τονίζοντας ότι ήταν ένα πολύπλευρο πρόγραμμα μέσα από το οποίο τα παιδιά χρησιμοποίησαν τα Αγγλικά τους και παράλληλα ανακάλυψαν πτυχές της σχολικής ζωής από ένα άλλο εκπαιδευτικό σύστημα στο εξωτερικό. Οσοι θέλουν να διαβάσουν την ηλεκτρονική εφημερίδα ?Meeting on Paper? μπορούν να την αναζητήσουν στην ιστοσελίδα του 2ου Γυμνασίου ή μέσω του έργου eTwinning στο ίντερνετ.

 

?ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΕΠΙ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣ?

 

Από την πλευρά του ο διευθυντής του 2ου Γυμνασίου Αντώνης Αθανασάκης εξέφρασε τη χαρά και την ικανοποίηση για μία ακόμη διάκριση του σχολείου τονίζοντας ότι «το πιο σημαντικό που έχουμε κατορθώσει με τον Σύλλογο Διδασκόντων είναι πως τα τελευταία χρόνια, μετά τη λήξη των μαθημάτων έχουμε καθιερώσει πολλά απογευματινά προγράμματα. Πέρυσι είχαμε δεκατρία και φέτος δώδεκα. Με αποτέλεσμα να έχουμε άλλο ένα σχολείο το απόγευμα στο οποίο γίνεται επί της ουσίας η παιδαγωγική επικοινωνία. Δηλαδή έρχονται εθελοντικά συνάδελφοι όπως η καθηγήτρια Αγγλικών επειδή τους ενδιαφέρει τα παιδιά να αποκτήσουν γνώσεις βιωματικά για το συγκεκριμένο μάθημα. Και τα παιδιά από την πλευρά τους έρχονται, επειδή πραγματικά το θέλουνε τα ίδια, δεν υπάρχουν απουσιολόγια και άμεσος έλεγχος. Αυτό που είναι ακόμη πιο σημαντικό όμως», τόνισε ο κ. Αθανασάκης, «είναι πως πρόκειται για μια προσπάθεια ένταξης και κοινωνικοποίησης των παιδιών. Δηλαδή υπάρχουν πάρα πολλά παιδιά που στο συμβατικό πρόγραμμα είναι πολύ ζωηρά και που ίσως οφείλεται στον τρόπο που είναι δομημένο το εκπαιδευτικό σύστημα άλλα στις απογευματινές δραστηριότητες βλέπουμε ότι τα ίδια παιδιά είναι τα πιο δημιουργικά».

 

ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ

 

«Μου αρέσει να διαβάζω εφημερίδες και κυρίως αστυνομικά θέματα στα ?Χανιώτικα νέα?. Διαβάζω όμως και όποιο θέμα μου φαίνεται σημαντικό και με εμπνέει. Το γεγονός ότι έχω καθημερινή επαφή με τις εφημερίδες με βοήθησε και στη δική μας έκδοση. Εγώ έκανα μία από τις συνεντεύξεις» ανέφερε ο Ορέστης. Υπεύθυνη για τις συνεντεύξεις ήταν η Μαρία, που όπως μας εξήγησε με την υπόλοιπη ομάδα ερευνούσαν ποια πρόσωπα ήταν στην επικαιρότητα και στη συνέχεια ερευνούσαν πρώτα για το έργο τους ώστε να βρουν τις ερωτήσεις τής συνέντευξης. «Η συνεργασία με τους μαθητές της Πολωνίας για την έκδοση, για μένα ήταν κάτι το πολύ διαφορετικό, καθώς δεν το είχαμε ξανακάνει. Επίσης ήταν μια ευκαιρία να διαβάσω περισσότερα άρθρα που με ενδιέφεραν από τις εφημερίδες» ανέφερε η μαθήτρια. Η Βαγγελιώ έγραφε τα άρθρα της εφημερίδας. «Στο επίκεντρο κάποιων άρθρων μου ήταν οι εντυπώσεις μας από ξεναγήσεις των μαθητών στα βενετσιάνικα μνημεία της πόλης. Παράλληλα μου άρεσε που διάβαζα για τις δράσεις των μαθητών του Πολωνικού σχολείου, όπως τα μαθήματα ξιφασκίας ή η κατασκήνωση των μαθητών στον χώρο του σχολείου τους που αποτελεί κάτι σαν έθιμο γι? αυτούς» επεσήμανε . Ο Ορέστης Χ. ασχολήθηκε περισσότερο με τα τεχνικά θέματα της έκδοσης, όπως το ?ανέβασμα? της εφημερίδας στο ίντερνετ. Επίσης είχε επιμεληθεί την παρουσίαση της πόλης των Χανίων ενώ μαζί με την συντακτική ομάδα είχαν γράψει άρθρα για τις τοπικές παραδόσεις. «Μου άρεσε το αποτέλεσμα και χάρηκα πολύ για την διάκριση του σχολείου μας» επεσήμανε ο Ορέστης και πρόσθεσε: «ενδιαφέρον είχαν και τα νέα του πολωνικού σχολείου, καθώς μαθαίναμε για το πώς κάνανε μάθημα, είχαν περισσότερες υποδομές ως Αθλητικό Γυμνάσιο κ.λπ.». Αξίζει να σημειωθεί ότι φέτος οι μαθητές θα προσπαθήσουν να εκδώσουν μια εφημερίδα στα ελληνικά, μόνοι τους, χωρίς τη συνεργασία κάποιου προγράμματος.