2011-12 ΟΜΑΔΑ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑΣ
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΗ OMΑΔΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2011-2012
Υπεύθυνη προγράμματος: Παπαδάκη Χριστίνα
Καθηγήτρια Γαλλικής Φιλολογίας
ΜΑΘΗΤΕΣ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΑΝ:
Α? ΤΑΞΗ
1 Ανδρεαδάκη Φλώρα
2 Αρετάκης Γιάννης
3 Βρουβάκη Ιωάννα
4 Γιακουμάκης Γιάννης
5 Γιακουμάκης Πολυχρόνης
6 Μπαλάσκα Χριστίνα
7 Μπραουδάκης Γεώργιος
8 Ναούμ Μαρία
9 Παπαδάκης Δημήτρης
10 Παπαδοκοκολάκης Πάνος
11 Χαβρεδάκη Ζωή
12 Χουρδάκη Ευφροσύνη
Β? ΤΑΞΗ
1 Καλογεράκη Μαρία
2 Λίτινα Αριστέα
3 Λίτινας Σταύρος
4 Σταφυλαράκη Βάλια
5 Σαρρή Βεατρίκη
Γ? ΤΑΞΗ
1 Καπαράκη Ελένη
2 Γαλανάκη Κατερίνα
3 Λεβεντάκης Αντώνης
4 Μαλινδρέτου Μικαέλα
5 Ντοκάκη Αγγελική
6 Χατζηδάκης Γιάννης
7 Χατζηδημητρίου Δημήτρης
8Χειλαδάκη Ευαγγελία
9 Χιωτάκη Νεφέλη
1.Σαν εισαγωγή
Πώς ξεκινήσαμε ,γιατί διαλέξαμε το μάθημα της Δημοσιογραφίας- Δημοσιογραφικής Δεοντολογίας;)
Αρχικά αναφέρουμε ότι η Δημοσιογραφία είναι μία πνευματική εργασία συναρπαστική. Δηλαδή το πώς συγκροτείται μία εφημερίδα, ποιες φάσεις μεσολαβούν - από την επισήμανση ενός γεγονότος μέχρι και το τύπωμα-, το ίδιο το γράψιμο -που στην περίπτωση του δημοσιογραφικού λόγου είναι πολύμορφο-οι κανόνες δεοντολογίας, η έρευνα , η σωστή επιλογή των κειμένων, η φωτογραφία ,η σελιδοποίηση, η όλη οργάνωση του πληροφοριακού υλικού μέχρι και την τελική διαμόρφωση της εικόνας που φτάνει στο δέκτη- αναγνώστη, όλη αυτή η ενημερωτική δυναμική είναι από τους λόγους επιλογής του θέματος,
2 .Στόχοι και προοπτικές
Ως στόχοι τέθηκαν σε επίπεδο γνώσεων
α . να μάθουν οι μαθητές πως γράφουμε μία είδηση, ένα άρθρο, πώς παίρνουμε μία συνέντευξη, πώς διεξάγεται μία δημοσιογραφική έρευνα κτλ.
β . κυρίως όμως να κατανοήσουν τις βασικές αρχές της Δημοσιογραφικής Δεοντολογίας τονίζοντας και υιοθετώντας τις ηθικές αξίες που πρέπει να διέπουν το έργο του Δημοσιογράφου.
γ. Θα θέλαμε να προσθέσουμε ένα παιδαγωγικό βραχυπρόθεσμο στόχο σαν μόνιμο και σταθερό ζητούμενο , την περαιτέρω καλλιέργεια της γραπτής έκφρασης ,της δημιουργηκότητας και της φαντασίας των μαθητών αλλά και τον εμπλουτισμό του λεξιλογίου και χρησιμοποίηση του γραπτού λόγου σε ένα διαφορετικό επικοινωνιακό μέσο.
δ. Επίσης σαν μακροπρόθεσμο στόχο προσδοκούμε στην βελτίωση γενικά του γραπτού λόγου .
Τα παιδιά εργάστηκαν ομαδικά σε ευχάριστο κλίμα και με πνεύμα συνεργασίας. Η ανάπτυξη διαφορετικών δραστηριοτήτων [έρευνα, φωτογράφηση, συγγραφή, συνέντευξη] ενεργοποίησε διαφορετικές δεξιότητες και διαφορετικούς μαθητές. Γενικά μπορούμε να πούμε ότι τους δόθηκε μία πρώτης τάξης ευκαιρία να μιλήσουν για ζητήματα που τους απασχολούν, συμπεριέλαβαν στη θεματογραφία τους το σχολείο , το διαδίκτυο με τα θετικά και τα αρνητικά του, τον ρατσισμό-τονίζοντας την ανάγκη συμβίωσης με ανθρώπους άλλων πολιτισμικών παραδόσεων, απορρίπτοντας κάθε αίσθημα ξενοφοβίας και οραματιζόμενοι ένα κοινό μέλλον για όλους. Μετέφεραν στο χαρτί όλα όσα εκείνοι ήθελαν να σχολιάσουν και τους αφορούν . ?Προβλήματα εφήβων,ενδοσχολική βία- -κτλ.
Μέσα αναμφισβήτητα στις προτεραιότητες και στις αγωνίες μας ήταν πάντα , να διδάξουμε , να προτείνουμε και να καλλιεργήσουμε το αισθητήριο και την αγάπη για έναν ποιοτικό τύπο.
Χωρισμός σε τομείς:
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΊΑ ΕΚΔΟΣΗΣ ΜΑΘΗΤΙΚΟΥ ΕΝΤΥΠΟΥ:
"ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ 2ου"
ΠΕΠΡΑΓΜΕΝΑ 2011-2012
Προετοιμασία σε ηλεκτρονική μορφή στο site του σχολείου μας:
2gym-chanion.chan.sch.gr/autosch/joomla15
Ενδεικτικά - προκαταβολικά αναφέρουμε?.
Α ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ
(Σχολικές ειδήσεις εν συντομία)
Συνέντευξη [Ο Διευθυντής του σχολείου μας, απαντά]...
Β ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ-ΠΑΙΔΕΙΑ
(Προβληματισμοί και προτάσεις)
α. Η παιδεία σε πρώτο πλάνο: Το ιδανικό σχολείο
β. Ρατσισμός (Σεβασμός στη διαφορετικότητα)εργασία-κολλάζ
γ. Ενδοσχολική βία
δ. Προβλήματα εφήβων
ε. Διαδίκτυο(Τα υπέρ και τα κατά του)
ζ. Θέματα αλληλεγγύης και ανθρωπιάς (φωτογραφικό ρεπορτάζ)
η. Ειρήνη και ποτέ πόλεμος
θ. Η Εκδρομή που τόσο περιμέναμε -Χανιά-Αθήνα-Ναύπλιο-Μυκήνες.
Αναμνήσεις?..-Γ Γυμνασίου-
ι. Η υπέροχη Γ Γυμνασίου, ανοίγει τα φτερά της .Το Λύκειο την περιμένει. Αποχαιρετισμός -Απολογισμός -Σκέψεις -Συναισθήματα.
Γ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ
α. Επέτειοι-Γιορτές(οφειλόμενη τιμή στην μνήμη των Ηρώων μας)
- 28.10.1940 (28 Οκτωβρίου 1940)
- 17.11.1973 (Επέτειος Πολυτεχνείου)
- 1.12.1913(Ένωση Κρήτης με την Ελλάδα)
- 25.3.1821 (25 Μαρτίου 1821)
- 20.5.1941- (Μάχη της Κρήτης)
β. Χριστουγεννιάτικο παζάρι: Τα 3 ?Α?
Το μήνυμα της Φάτνης στις καρδιές μας
1.ανθρωπιά |
2.αλληλεγγύη |
3.αγάπη |
γ. Καρναβάλι-Φωτογραφικό ρεπορτάζ με μικρούς τίτλους
δ. Η μεγάλη έκπληξη: ?Η Χώρα Χωρίς Γάτες?
Παράσταση της Θεατρικής Ομάδας του σχολείου μας.
ε. Επίκαιρες μουσικές εκπομπές στην Ε.Ρ.Α Χανίων
Παρουσίαση από μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου.
ζ. Η Χορωδία του σχολείου μας ?έντυνε? πάντα μουσικά και υπέροχα όλες τις εκδηλώσεις.
η . Η Αδελφοποίηση με το Γυμνάσιο Ύψωνα Λεμεσού
Χρονικό της επίσκεψης- αξέχαστες στιγμές.
Δ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ-ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Λογοτεχνικές δημιουργίες
- Η αξία του βιβλίου στη ζωή μας
- Παρουσίαση της Σχολικής Βιβλιοθήκης
- Γράφοντας ?ποίηση? πεζογραφία
- Κριτικές βιβλίων- βιβλιοπαρουσιάσεις
- //Λίγα λόγια για τον ποιητή και τη σχέση της ποίησης με την αλήθεια//Κάτι υπέροχο από τον Οδυσσέα Ελύτη, αντίδωρο για όλους μας. [Από την ακούραστη Ομάδα Λογοτεχνίας μας-οι κυρίες Κατάκη Μαρία και Ψυλλιά Νίκη είχαν δώσει στα παιδιά αξέχαστες λογοτεχνικές ... αποδράσεις και ανατάσεις]
Ε ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ??
- Η γνωριμία με τη φύση- περίπατοι που πραγματοποιήθηκαν -μαθητές αφηγούνται-αναφορές σε εκδρομές-διαδρομές- πεζοπορίες-αναβάσεις π.χ.
- Μία εκδρομή στους Αγίους Αποστόλους
- Ανάβαση στο Καταφύγιο Καλλέργη
- Πεζοπορία στα Μεσκλά, Φουρνέ, Λάκκους
- Επίσκεψη στο Περιβαλλοντικό Κέντρο στις Αρχάνες
- Επίσκεψη στο Μουσείο Ελιάς ,Στο Ελαιοτριβείο και στην εταιρία TerraCreta
- Ανακύκλωση(Αξιέπαινες προσπάθειες μαθητών και καθηγητών)
- Μία μαθήτρια θυμάται - [Καθαρισμός Παραλίας]
Ζ ΨΥΧΑΓΩΓΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ
- Η Κινηματογραφική Λέσχη του σχολείου μας , με την εργατική κ Ζωγραφάκη συνέβαλε με ουσιαστικές προβολές π.χ.
- Κάθε παιδί είναι ξεχωριστό
- Ο κύκλος των χαμένων ποιητών
- Τα παιδιά της χορωδίας
- Ερεθίσματα για κριτικές Μουσικής, κινηματογράφου και βεβαίως του θεατρικού έργου του σχολείου μας, άριστη διασκευή του έργου του Ευγενίου Τριβιζά : ?Η Χώρα Χωρίς Γάτες? από τον καταπληκτικό Διευθυντή μας κ.Αντώνη Αθανασάκη.
- Δημιουργία διαφόρων κουίζ, επιστημονικού, λογοτεχνικού και αθλητικού περιεχομένου
- Δημιουργία σταυρολέξων, ελληνικών και ξενόγλωσσων, ακροστιχίδων και όμορφων μαντινάδων -έτσι για να μην μας παραπονεθεί η Κρήτη μας-
Η ΑΘΛΗΤΙΚΑ-ΔΙΑΦΟΡΑ
- Η αξία του αθλητισμού στη ζωή μας [οι εξαιρετικοί γυμναστές μας κ.Δασκαλάκης Χρήστος και κ. Φίλλης Γιώργος βοήθησαν υπερβολικά ]
- Αγώνες σκάκι στην Κοραή
- Μαθητές της Α? περιγράφουν ένα φιλικό ποδοσφαιρικό αγώνα- κτλ.
3 Τελειώνοντας τονίζουμε ότι στόχος και πόθος μας ήταν και είναι να δώσουμε στα παιδιά να καταλάβουν ότι η Δημοσιογραφία είναι λειτούργημα με ότι αυτό συνεπάγεται. Ακόμη πως ο ρόλος του δημοσιογράφου είναι να ερευνά, να ενημερώνει αξιόπιστα, αντικειμενικά και ευσυνείδητα για τα σημαντικά γεγονότα που ενδιαφέρουν την κοινή γνώμη ,να αναλύει τις ειδήσεις ,να τις σχολιάζει , να ψάχνει και να αποκαλύπτει την αλήθεια , να ασκεί κριτική όπου χρειάζεται , να στηρίζει τη δημοκρατία ,τους θεσμούς, την ελευθερία ,τα ανθρώπινα δικαιώματα, να συμβάλλει από το δικό του μετερίζι στην πνευματική ανύψωση του ανθρώπου , στην διαμόρφωση κοινωνικής συνείδησης .Η εφαρμογή του κώδικα δεοντολογίας, η πνευματική καλλιέργεια ,η ευσυνειδησία και το ακέραιο ήθος είναι τα απαραίτητα εφόδια του σωστού δημοσιογράφου και μέσα σε αυτό το πλαίσιο στα μέτρα των δυνατοτήτων μας προσθέσαμε ένα λιθαράκι -θέλουμε να πιστεύουμε χρήσιμο στα παιδιά-μαθητές μας που παρ όλο το υπερβολικά φορτωμένο πρόγραμμά τους έκαναν μία σημαντική προσπάθεια -αποκτώντας μία πρωτόγνωρη αναμφίβολα εμπειρία
με ενθουσιασμό, μεράκι και αγάπη. Ευχή και προσευχή μας είναι να συνεχίσουμε ??.
:) :) :)