2012-13 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΥΓΡΟΤΟΠΟΥΣ: "ΚΛΑΔΙΣΟΣ-ΕΝΑ ΠΟΤΑΜΙ ΣΕ ΚΙΝΔΥΝΟ" - Program about Wetlands (1st year): river Kladissos

2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΧΑΝΙΩΝ

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

ΣΧ. ΕΤΟΣ 2012-13

(1η χρονιά στο Δίκτυο των Υγροτόπων)


«Να αγαπάς την ευθύνη. Να λες: Εγώ μονάχος μου έχω χρέος να σώσω τη γης. Αμα δε σωθεί εγώ θα φταίω»
Ν. Καζαντζάκης, Ασκητική

 

alt

 

ΕΡΓΑΣΙΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΜΕ ΘΕΜΑ:

"ΚΛΑΔΙΣΟΣ : ΕΝΑ ΠΟΤΑΜΙ ΣΕ ΚΙΝΔΥΝΟ"


ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ: ΦΙΛΛΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ

ΒΟΗΘΟΙ: ΧΑΤΖΑΚΗ ΜΑΡΙΑ, ΡΟΥΚΟΥΝΑΚΗ ΧΑΡΑ

ΤΑΞΗ: Α' ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ


ΩΡΑ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗΣ: ΔΕΥΤΕΡΑ 2-3μ.μ.

ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ:

α/α Επώνυμο Όνομα Τμήμα
1 ΑΓΓΕΛΑΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ Α1
2 ΑΠΟΣΤΟΛΑΚΗ ΚΟΡΙΝΑ Α1
3 ΒΕΡΥΚΑΚΗ ΕΥΡΥΚΛΕΙΑ Α1
4 ΓΑΤΟΥΔΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ Α1
5 ΓΙΑΚΟΥΜΑΚΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ Α1
6 ΓΙΑΚΟΥΜΑΚΗΣ ΠΕΤΡΟΣ Α1
7 ΔOΛΓΥΡΑ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ Α1
8 ΖΕΡΒΑ ΑΝΝΑ Α1
9 ΖΕΡΒΑ ΜΑΡΙΑ Α1
10 ΚΑΒΡΑΚΗ ΧΡΥΣΗ Α1
11 ΚΑΛΑΪΤΖΑΚΗΣ ΖΑΧΑΡΙΑΣ Α1
12 ΚΑΛΑΜΑΡΑΚΗ ΕΛΠΙΔΑ Α2
13 ΚΑΤΣΑΝΕΒΑΚΗ ΑΓΓΕΛΙΚΗ Α2
14 ΚΟΥΚΛΑΚΗ ΑΘΑΝΑΣΙΑ Α2
15 ΚΟΥΚΛΑΚΗ ΔΕΣΠΟΙΝΑ Α2
16 ΚΟΥΚΛΑΚΗΣ ΜΑΝΩΛΗΣ Α2
17 ΚΟΥΡΟΥΠΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ Α2
18 ΚΟΥΡΟΥΤΙΔΗ ΘΕΟΔΟΣΙΑ Α2
19 ΚΤΙΣΤΑΚΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Α2
20 ΛΑΓΩΝΙΚΑΚΗΣ ΣΤΑΥΡΟΣ Α2
21 ΛΑΜΠΡΙΝΑΚΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ Α2
22 ΛΙΟΝΤΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ Α2
23 ΜΑΡΑΒΕΛΑΚΗΣ ΜΑΤΘΑΙΟΣ Α2
24 ΜΑΡΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ Α2
25 ΜΑΡΟΥΣΗ ΕΙΡΗΝΗ Α2
26 ΜΙΧΕΛΑΚΗΣ ΙΑΚΩΒΟΣ Α2
27 ΜΟΥΝΤΑΚΗ ΕΙΡΗΝΗ Α3
28 ΜΠΙΣΙΑΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ Α3
29 ΜΥΡΙΔΑΚΗ ΑΛΕΞΙΑ Α3
30 ΝΤΙΝΑ ΠΑΜΕΛΑ Α3
31 ΟΙΚΟΝΟΜΑΚΗΣ ΕΥΤΥΧΙΟΣ Α3
32 ΠΑΠΑΓΡΗΓΟΡΑΚΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ Α3
33 ΣΠΑΝΟΥΔΑΚΗ ΔΗΜΗΤΡΑ Α4
34 ΣΠΥΡΙΔΑΚΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Α4
35 ΣΤΑΜΑΤΑΚΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ Α4
36 ΤΕΡΠΟ ΜΑΡΙΑ Α4
37 ΤΣΕΛΕΝΤΗ ΔΕΣΠΟΙΝΑ Α4
38 ΦΡΑΓΚΙΟΥΔΑΚΗ ΟΥΡΑΝΙΑ Α4


ΤΟ ΦΕΤΙΝΟ ΜΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Π.Ε. ΘΑ ΑΣΧΟΛΗΘΕΙ ΜΕ ΤΟΝ ΥΓΡΟΤΟΠΟ ΣΤΙΣ ΕΚΒΟΛΕΣ ΤΟΥ ΠΟΤΑΜΟΥ ΚΛΑΔΙΣΟΥ  ΚΑΙ ΤΟ ΠΩΣ ΕΧΕΙ ΑΛΛΑΞΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΧΡΟΝΙΑ.

ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΘΑ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΘΟΥΝ ΣΕ ΘΕΜΑΤΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΑ, ΘΑ ΑΠΟΚΤΗΣΟΥΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ, ΘΑ ΕΝΗΜΕΡΩΘΟΥΝ, ΘΑ ΑΝΑΠΤΥΞΟΥΝ ΔΡΑΣΕΙΣ ΣΥΣΤΗΜΙΚΗΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΤΗΣ ΒΙΩΣΙΜΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ ΤΗΣ ΣΗΜΕΡΙΝΗΣ ΓΕΝΙΑΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΩΝ  Ε Π Ε Ρ Χ Ο Μ Ε Ν Ω Ν. 

 

ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΤΟΥ Κ.Π.Ε. ΙΕΡΑΠΕΤΡΑΣ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΟΥΣ ΥΓΡΟΤΟΠΟΥΣ:

"ΥΓΡΟΤ(Ρ)ΟΠΟ-ΠΟΙΩ ΤΗΝ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΜΟΥ"

 
 
alt
Εκπαιδευτικό υλικό και θεματικός οδηγός για τους υγρότοπους της Κρήτης.
Μπορείτε να το κατεβάσετε από τον παρακάτω σύνδεσμο http://issuu.com/k.paragamian/docs/wetlands_of_crete
 
 
 

ΑΛΛΟΙ ΣΧΕΤΙΚΟΙ ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ:


 

«Νερό, είσαι θησαυρός!»


"Δίχως νερό ο άνθρωπος αδύνατον να ζήσει,

γι' αυτό πρέπει να σκέφτεται προτού το σπαταλήσει.."

(μαντινάδα του μαθητή μας Μπουτζουκάκη Ιπποκράτη)

 

 Το νερό είναι κοινωνικό και οικονομικό αγαθό, απαραίτητο για την υγεία, την οικονομική ανάπτυξη, την κοινωνική ευημερία, την πολιτιστική και θρησκευτική ζωή. Χρησιμοποιείται για οικιακή χρήση (την παρασκευή φαγητού, την καθημερινή μας υγιεινή, το πότισμα των φυτών, το πλύσιμο των ρούχων κλπ), στη γεωργία όπου υπολογίζεται ότι καταναλώνεται το 70-80% της χρήσης του νερού, στη βιομηχανία, στην παραγωγή ενέργειας. Δεν είναι τυχαίο λοιπόν ότι οι περισσότεροι πολιτισμοί γεννήθηκαν και αναπτύχθηκαν γύρω από το νερό.

 

Στην μυθολογία, την θρησκεία, την φιλοσοφία, την τέχνη, την παράδοση λαών και πολιτισμών το νερό συμβολίζει την πρωταρχική ουσία από την οποία αναδύονται όλες οι μορφές της ζωής. Συχνά του προσδίδεται θεϊκή υπόσταση, είναι σύμβολo εξαγνισμού και καθαρμού, αναγέννησης αλλά και καταστροφής. Ό,τι βαπτίζεται στο νερό, αναδυόμενο από αυτό μοιάζει με νεογέννητο παιδί, είναι ικανό για μια νέα ζωή. Το νερό είναι αρχή του παντός, πηγή και στήριγμα κάθε ύπαρξης. Η πρώτη μορφή ζωής στον πλανήτη εμφανίστηκε στο νερό, όπως κάθε καινούργια ανθρώπινη ζωή γεννιέται μέσα στα νερά της μήτρας. Μια αέναη και αδιάρρηκτη σχέση του ανθρώπου με το υγρό στοιχείο.

 

Στο ίδιο το σώμα μας άλλωστε, το νερό περιέχεται σε ποσότητα 75%. Παρόμοια είναι και η ποσότητα του νερού, περίπου 70%, που καλύπτει την επιφάνεια της γης. Είναι ωστόσο εντυπωσιακό, ότι μόνο το 1% από αυτό καλύπτει τις ανάγκες σε πόσιμο νερό. Οι αρχές για «Το Ανθρώπινο Δικαίωμα στο Νερό» που υιοθετήθηκαν από τη Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών το 2010 αναφέρουν ότι το πόσιμο νερό πρέπει να είναι φθηνό, αξιόπιστης παροχής, ασφαλές και διαθέσιμο σε επαρκή ποσότητα για την κάλυψη των βασικών αναγκών.

 

Παρ? όλα αυτά περίπου ένα δις άνθρωποι, ένας αριθμός ο οποίος αυξάνεται συνεχώς, εξακολουθούν να μην έχουν πρόσβαση σε πόσιμο νερό εξαιτίας : της αύξησης του πληθυσμού της γης, της αλλαγής των συνθηκών διαβίωσης και της τεχνολογικής ανάπτυξης, της αλόγιστης χρήσης και κακής διαχείρισης των υδάτινων πόρων, της μόλυνσης του υδροφόρου ορίζοντα, του φαινόμενου του θερμοκηπίου, της κλιματικής αλλαγής, της ξηρασίας, των πολέμων και των φυσικών καταστροφών

 

Οι προβλέψεις τόσο για τα αποθέματα νερού όσο και για την δυνατότητα κάλυψης των αναγκών σε πόσιμο νερό στον πλανήτη είναι δυσοίωνες. Γι? αυτό απαιτείται λήψη άμεσων και δραστικών μέτρων σε τοπικό αλλά και παγκόσμιο επίπεδο. Tα Ηνωμένα Έθνη έχουν κηρύξει το 2013 Παγκόσμιο Έτος Συνεργασίας για το Νερό.

 

Ο καθένας από εμάς φέρει τη δική του ευθύνη και οφείλει να αντιληφθεί το μέγεθος του προβλήματος και να συνειδητοποιήσει ότι μπορεί να συμβάλλει καθοριστικά στην αντιμετώπιση και λύση του.

 

Ήρθε η ώρα να αντιληφθούμε ότι όλοι είμαστε υπεύθυνοι ! Ήρθε η ώρα να δράσουμε!


 ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΕΞΟΡΜΗΣΗ ΣΤΟΝ ΠΟΤΑΜΟ

ΚΛΑΔΙΣΟ ΣΤΙΣ 31-1-13

ΚΛΑΔΙΣΟΣ1

Η ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΜΑΣ ΟΜΑΔΑ ΣΤΙΣ

ΕΚΒΟΛΕΣ ΤΟΥ ΚΛΑΔΙΣΟΥ ΠΟΤΑΜΟΥ


ΚΛΑΔΙΣΟΣ5

ΚΛΑΔΙΣΟΣ2

ΤΜΗΜΑ Α1: ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΒ.ΟΜΑΔΑΣ ΜΕ ΤΗΝ κ.ΧΑΤΖΑΚΗ


ΚΛΑΔΙΣΟΣ3

ΤΜΗΜΑ Α2 : ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΒ.ΟΜΑΔΑΣ ΜΕ ΤΟΝ κ.ΦΙΛΛΗ


ΚΛΑΔΙΣΟΣ4

ΤΜΗΜΑΤΑ Α3-Α4: ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΒ.ΟΜΑΔΑΣ ΜΕ ΤΟΝ κ.ΦΙΛΛΗ


ΘEMATA ME TA OΠOIA ΑΣΧΟΛΗΘΗΚAME THN TΡEXOYΣA ΣXOΛIKH XΡONIA:

 

  • Το νερό στην Μυθολογία
  • Μαντινάδες για το νερό
  • Ο κύκλος του νερού
  • Το νερό ως θεραπευτικό μέσο
  • Προβλήματα των υγροτόπων
  • Η ιστορία του Κλαδισού ποταμού


 

ΚΛΑΔΙΣΟΣ


ΟΝΟΜΑ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΚΛΑΔΙΣΟΥ ΠΟΤΑΜΟΥ

 

Ο ποταμός Κλαδισός πηγάζει από τα Λευκά Ορη . Συγκεντρώνει τα νερά της κοιλάδας του Θερίσου, περνά το Θερισιανό Φαράγγι, διαρέει την πεδιάδα των Χανίων και χύνεται δυτικά από την πόλη στην παραλία της Νέας Χώρας.

 

Ο Γενεράλης αναφέρει ότι το όνομα του είναι Όδερος και ο Πωλ Φρο (Κτητ. Χρον. ΙΖ'22) ότι το αρχαίο του όνομα ήταν Κερδισός και Κερδύσιες επονόμαζαν τους Κυδωνιάτες.

 

Παλαιότερα είχε περισσότερο νερό που χρησιμοποιούσαν για άρδευση. Η έλειψη δικτύου ύδρευσης στα σπίτια ανάγκαζε τους κατοίκους να πλένουν τα ρούχα τους στο ποτάμι.

 

Πριν το σεισμό του 1856 είχε μεγαλύτερο πλάτος και ροή , όπως δείχνουν τα τόξα της Παλιάς Γέφυρας. Από τον ισχυρό σεισμό όμως παρέκκλινε περνώντας πίσω από από την οροσειρά Βερεκύνθου με αποτέλεσμα να έχει σημαντική ροή μόνο κατά τους χειμερινούς μήνες.

 

Το Θερισιανό φαράγγι συμπεριλήφθηκε στον Εθνικό κατάλογο του δικτύου ΝΑΤURA 2000.



lake


ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΝΟΗΣΟΥΝ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΝ ΚΥΚΛΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ, ΕΠΙΣΚΕΦΤΗΚΑΜΕ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΜΕΡΗ:


  • ΕΚΒΟΛΕΣ ΤΟΥ ΚΛΑΔΙΣΟΥ ΠΟΤΑΜΟΥ
  • ΛΙΜΝΗ ΑΓΙΑΣ
  • ΔΕΞΑΜΕΝΗ ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΗ
  • ΜΟΝΑΔΑ ΒΙΟΛΟΓΙΚΟΥ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΥ
  • ΜΟΝΑΔΑ ΚΟΜΠΟΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΔΕΔΙΣΑ
  • ΚΠΕ ΑΝΩΓΕΙΩΝ (ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΑΜΕ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ : "ΟΤΑΝ ΤΟ ΝΕΡΟ ΑΓΚΑΛΙΑΣΕ ΤΗΝ ΠΕΤΡΑ" - ΕΠΙΣΚΕΦΤΗΚΑΜΕ ΤΟ ΙΔΑΙΟΝ ΑΝΤΡΟΝ, ΤΟ ΣΠΗΛΑΙΟ ΣΦΕΝΔΟΝΗ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΔΟΛΙΝΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΒΟΘΡΕΣ ΣΤΟΝ ΨΗΛΟΡΕΙΤΗ).    ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΤΟ ΚΠΕ ΑΝΩΓΕΙΩΝ ΓΙΑ ΟΛΑ, ΗΤΑΝ ΥΠΟΔΕΙΓΜΑΤΙΚΗ Η ΦΙΛΟΞΕΝΕΙΑ ΤΟΥ.

Η ΟΜΑΔΑ ΜΑΣ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΟ ΚΠΕ ΑΝΩΓΕΙΩΝ :

P1050178

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΦΑΙΝΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΣΕΛΙΔΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ, ΣΤΗΝ ΚΑΡΤΕΛΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ---> ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ : http://2gym-chanion.chan.sch.gr/autosch/joomla15/index.php/activities/19-2011-12-21-08-07-52 


ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΣΤΕΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ ...

ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ !!

water 4


                            

 

Save

Save